12
122013

Ob zaupanju potrošnikov v njihove kakovostne izdelke zaključujejo leto boljše kot lani. V 2014 načrtujejo rast prodaje in rast dobička.

Kljub padcu prihodka v trgovini na drobno Žito leto zaključuje z boljšimi poslovnimi rezultati od lanskih tako z dobičkom kot tudi tudi s prihodki od prodaje. S povečanjem prodaje v izvozu nadomeščajo padec porabe na domačem trgu. Do konca letošnjega leta (ocena) naj bi v Žitu dosegli 111,6 mio EUR prihodkov iz prodaje in ustvarili 2,0 mio EUR čistega dobička.

Sicer so rezultati Žita tudi v prvih devetih mesecih letošnjega leta spodbudni. Skupina Žito je do konca septembra 2013 ustvarila 1,06 mio EUR čistega dobička, medtem, ko je v primerljivem obdobju lani, ustvarila izgubo v višini 566 tisoč EUR. Družba Žito d.d. je ustvarila dobiček v višini 1,14 mio EUR, medtem, ko je v enakem obdobju lani ustvarila izgubo v višini 315 tisoč EUR. Skupina Žito je v tem obdobju prodala za 79,9 mio EUR. Matična družba Žito d.d. je prodala za 74,6 mio EUR izdelkov in storitev. Prodaja Skupine je od lanske višja za 0,8 %. Prodaja matične družbe je od lanske višja za 2%.

»Brez motiviranih zaposlenih in zaupanja potrošnikov v naše izdelke takih rezultatov ne bi dosegli. To nam dokazujejo vse Best Buy nagrade švicarske hiše ICERTIAS, ki meri izkušnje in zadovoljstvo kupcev z razmerjem med ceno in kakovostjo na trgu. Vodilno mesto smo zavzeli z rižem Zlato polje na slovenskem trgu in tudi v BiH in na Hrvaškem. Najboljše razmerje med kakovostjo in ceno pa nam slovenski kupci priznavajo tudi za naš Sport müsli, začimbe Maestro, prepečenec in grisine Žito in vse sveže pekarske izdelke Žita,« je izpostavil predsednik uprave Skupine Žito Janez Bojc. K temu je še dodal, da je Žitu letos uspel tudi preboj s kruhi za dopeko na vrsti tujih trgov. Poleg tega so zaključili pomembno investicijo v novo linijo za dopeko kruha v Mariboru in skladišče, nadaljevali z razvojem znamk z največjim potencialom, prejeli 13 zlatih odličij za kruhe ter dopolnili in nadgradili certifikate kakovosti, ki Žito uvrščajo med vodilne na področju prehrambene industrije. Med ključne dosežke leta 2013 sodijo tudi organizacijske spremembe, s katerimi dosegajo večjo učinkovitost in odgovornost, odprodajo finančne naložbe v Mlinotestu, s katero so zaključili več let trajajočo lokalno nesprejeto prevzemno zgodbo, ponosni pa so tudi na družbeno odgovorne aktivnosti na področju botrstva, donacije kruhov ter potic v predbožičnem in krofov v pustnem času ter na letošnjo donacijo bonbonov za socialno ogrožene otroke, ki jo zaključujejo prihodnji teden.

Med načrti za prihodnje leto prodor Skupine Žito na tuje trge

Žito v letu 2014 napoveduje še bolj ambiciozen prodor na tuje trge. Izvoz bo predvsem zaradi izboljšanja razmer na globalnih trgih edini spodbujal gospodarsko dejavnost. Skupina Žito navkljub negativnim trendom načrtuje količinsko in vrednostno rast prodaje. To bo dosegla z agresivnejšim in učinkovitejšim pristopom na področju Horece, z vzdrževanjem tržnih pozicij znamk in z novimi uspehi v tujini ter podpisi pogodb za zastopstva s pomembnimi principali. Delež izvoza v prodaji se bo v letu 2014 povečal za 1,4 odstotne točke, na 17,8 %.

Rast dobička Skupina Žito načrtuje z obvladovanjem stroškov. Produktivnost se bo povečevala z večjo avtomatizacijo proizvodnje in učinkovitejšo organizacijo dela. Število zaposlenih v letu 2014 bo ostalo na enaki ravni, Skupina Žito pa prihranke z optimizacijo prodajnih poti načrtuje tudi na področju logistike.

»Naše najpomembnejše investicije bodo v 2014 usmerjene v avtomatizacijo proizvodnje in pakiranja – zamrzovalni tunel s kontinuiranim zamrzovanjem in avtomatskim pakiranjem v pekarni Vrhnika, v Mariboru pa v avtomatizacijo nakladanja mok in nov kamionski terminal za vzorčenje in sprejem surovin. Med drugim načrtujemo tudi širitev maloprodaje z nakupom ali najemom prodajnih enot na novih lokacijah ter obnovitev celostne podobe že obstoječih maloprodajnih enot. Skupno planiramo 5,4 mio EUR naložb, ki jih bomo v celoti financirali iz ustvarjenega denarnega toka, « je še napovedal Janez Bojc.

V prihajajočem letu bodo v Žitu obeležili tudi 150-letnico mariborskega žitnega mlina, najstarejšega industrijskega mlina na slovenskem, 50 let čajev smučarskih reprezentanc znamke 1001 CVET ter 60 let začimb znamke Maestro.

Podrobnosti v dokumentu Poročilo Skupine o delovanju v 2013 in načrtih za 2014.

Dodatne informacije:

Nina Rus Turuk
Odnosi z javnostmi, Skupina Žito
Telefon: 01 5876 120
E-naslov: pr@zito.si

Nazaj na seznam novic